Sterownik ładowania pojazdów CC613

NOWOŚĆ


Przeznaczenie: STACJE ŁADOWANIA

Napięcie zasilania: DC 12V

Protokół OCPP: 1.5 SOAP, 1.6 SOAP i JSON

Interfejs licznika energii: Modbus

Obsługiwane wtyczki: TYP 1, TYP 2

Temperatura pracy: -30°C … +70°C

Sterownik procesu ładowania CC613 został zaprojektowany tak, aby spełnić wymagania związane z bezpieczeństwem podczas procesu ładowania zarówno w stacji ładowania AC jak i w pojeździe elektrycznym.
Pozwala na monitorowanie urządzeń wchodzących w skład ładowarki AC takich jak liczniki energii, interfejs użytkownika oraz gniazdo. Może być obsługiwany jako „system zawsze włączony”, który jest zawsze podłączony do sieci mobilnej. Sterownik Master posiada wbudowany modem 4G.
Komunikacja z systemem zewnętrznym jest możliwa poprzez protokół OCPP. Obsługiwane są wszystkie określone komunikaty w OCPP, a także niektóre rozszerzenia specyficzne dla dostawcy na podstawie komunikatu DataTransfer.

Cechy sterownika:

  • sterownik procesu ładowania zgodnie z normą IEC 61851-1 (ładowanie- tryb 3)
  • konfiguracja pracy jako Master lub Slave
    – konfiguracja w przypadku ładowarki z dwoma gniazdami: 1 sterownik z modemem 4G (MASTER) oraz 1 sterownik ładowania bez modemu 4G(SLAVE)
  • dynamiczne zarządzanie obciążeniem (DLM- Dynamic Load Management) w celu optymalnego rozdzielenia dostępnej mocy pomiędzy wszystkie punkty ładowania
  • przekładnik do monitorowanie prądu różnicowego stałego (dodatkowo w ładowarce należy zastosować wyłączniki różnicowoprądowe typu A), możliwość wybrania długości kabla
  • możliwość zastosowania w stacjach jedno- i trójfazowych do 80 A
  • protokół OCPP 1.5 i OCPP 1.6 JSON, SOAP
  • współpraca z siecią: 4G (LTE), 3G (UMTS) and 2G (GSM), zintegrowany modem 4G
  • 3 porty USB:
    – 1 CONFIG – port przeznaczony do lokalnej parametryzacji urządzenia,
    – 2 dodatkowe porty USB
  • komunikacja Control Pilot i Proximity Pilot (zgodnie z normą IEC 61851-1)
  • połączenie z licznikiem energii za pomocą protokołu: Modbus TCP lub RTU
  • zewnętrzny interfejs Modbus do zdalnego sterowania za pośrednictwem systemów zarządzania energią
  • interfejs użytkownika umożliwiający aplikację dostosowaną do klienta (n.p. RFID, LED, antena)
  • konfigurowalny 2-kanałowy interfejs rozszerzenia wejścia / wyjścia dla dodatkowej funkcjonalności
  • wewnętrzne czujniki temperatury zmniejszające prąd ładowania w odniesieniu do temperatury otoczenia
  • ISO 15118 komunikacja PLC (Power Line Communication) do systemu plug and charge oraz zarządzania obciążeniem.

 

Dane techniczne

Przeznaczenie

STACJE ŁADOWANIA

Napięcie zasilania

DC 12V

Protokół OCPP

1.5 SOAP, 1.6 SOAP i JSON

Interfejs licznika energii

Modbus

Obsługiwane wtyczki

TYP 1, TYP 2

Karta SIM

micro SIM

Temperatura pracy

-30°C … +70°C

Warianty

TypModem Interfejs użytkownikaPomiar prądów różnicowychKomunikacja PLCModbus dodatkowy Interfejs użytkownika
CC613-ELM4PR4GModbus, Ethernettak*takbraktak
CC613-ELM4PR-M4GModbus, Ethernettak*taktaktak
CC613-ELPRModbus, Ethernettak*takbraktak
CC613-ELPR-MModbus, Ethernettak*taktaktak
*Wymagany przekładnik W15BS zamawiany oddzielnie

Komunikacja

OCPP – protokół komunikacyjny służący do komunikacji między stacjami ładowania pojazdów elektrycznych (EV), a centralnym systemem zarządzania.

PLC – protokół komunikacyjny między pojazdem a stacją ładowania. dotychczas większość pojazdów aut i stacji obsługiwało jedynie podstawową komunikację PWM. Jednak zgodnie z najnowszymi trendami wśród producentów pojazdów w przyszłości przewagę będzie miała komunikacja PLC. Spowodowane jest to dużo większą możliwość wymiany danych między stacją a samochodem. Ten nowy sposób komunikacji pozwala na wykonywanie płatności poprzez samo połączenie pojazdu ze stacją, przesyłaniu szczegółowych danych na temat stanu naładowania pojazdu. Protokół zawiera dodatkowe informacje takie jak elastyczna taryfa ładowania czy informacje o umowie. Komunikacja PLC umożliwia ładowanie „Plug and Charge”, czyli jedyne co robimy na stacji to podłączamy pojazd do ładowania, a cała reszta dzieje się bez ingerencji ludzi.

ZŁĄCZE SMA ANTENY 4G (opcjonalnie z modemem 4G, zacisk E)

Pasma częstotliwości: 800/850/900/1800/2100/2600 MHz
Impedancja: 50 Ω
Szybkość przesyłania danych GSM:
GPRS: UL 85.6 kBit/s; DL 107 kBit/s
EDGE: UL 236.8 kBit/s; DL 296 kBit/s
UMTS:
WCDMA: UL 384 kBit/s; DL 384 kBit/s
DC-HSDPA: DL 42 MBit/s
HSUPA: UL 5.76 MBit/s
LTE:
LTE FDD: UL 5 MBit/s; DL 10 MBit/s
LTE TDD: UL 3.1 MBit/s; DL 8.96 MBit/s
Antena: PSI-GSM/UMTS-QB-ANT

INTERFEJS DANYCH

USB Host 1 (zacisk C1) typ portu USB A; USB 2.0 maks. 250 mA
USB host 2 (zacisk C2) port USB typ A; USB 2.0 maks. 250 mA
Ethernet (zacisk D) 10/100 Mbit
CONFIG (interfejs konfiguracyjny, zacisk F) port micro USB typu AB
Karta SIM (tylko panel przedni z modemem 4G) micro SIM
HMI (zacisk K) wewnętrzny
Modbus (zacisk B (B Mod., A Mod.)) 9.6 kBit
Modbus zewnętrzny (zacisk I) 9.6 kBit
Control Pilot (zacisk B (CP)) zgodnie z  IEC 61851
Proximity Pilot (zacisk B (PP)) zgodnie z  IEC 61851

Schematy

Stacja ładowania z gniazdem typu 2

Sterownik CC613 - schemat

Do pobrania

Kontakt

Jeśli masz pytania dotyczące produktu zadzwoń pod numer:

519 087 549

lub wyślij wiadomość na adres:

a.bilek@promac.com.pl